Wanneer is een link waardevol of spam?

Heb je een vraag? Stel je vraag hier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord van andere leden!

Wanneer is een link waardevol of spam?

Berichtdoor gptencate » 20 Mei 2014 22:51

Hey mede linkruil enthousiastelingen,

Ik had laatst een leuk gesprek met een bedreven linkbuilder en deze vertelde mij dat wanneer een site/pagina meer dan 50 uitgaande links heeft deze als spam of bevuilde link wordt bestempeld door Google.

Hierdoor ben ik mij wat verder gaan verdiepen in de factoren die bepalen of een bepaalde link goed of juist schadelijk maakt. Uiteraard is relevantie belangrijk, maar welke andere factoren tellen mee? En hoe nauw moet je dit nemen?

Graag lees ik jullie ervaring en over jullie kennis met betrekking tot de randvoorwaarden waarbinnen waardevolle en nuttige links vallen.

Groet,

Pieter ten Cate
gptencate

Re: Wanneer is een link waardevol of spam?

Berichtdoor Marcel » 25 Mei 2014 06:35

Hoi Pieter,

Er zijn denk ik net zoveel antwoorden als linkbuilders, maar in mijn optiek neemt de "waarde" van een link af naarmate er meer uitgaande links op een pagina staan.

Voor een mooi linkprofiel maak ik echter ook graag gebruik van pagina's met meer uitgaande links. Voldoende variatie in links en ankerteksten is in mijn optiek nog steeds één van de belangrijkste aspecten mbt linkbuilden.

Gr,
Marcel
Strategische linkpartners vind je op http://www.linkruil.org!
Gebruikers-avatar
Marcel
Admin

Terug naar Vraag en Antwoord